Poradnik#FajneZwiedzanie - zabawy tematyczne

#FajneZwiedzanie – zabawy tematyczne

W poprzednich artykułach podpowiedzieliśmy Wam proste triki, które pozwalają zamienić nudne zwiedzanie w rodzinną super przygodę oraz podrzuciliśmy nasze pomysły na zwiedzanie, które nawiązują do symboli, zabytków, historii i legend danego miejsca. Dziś napiszemy o grach tematycznych, które można wykorzystywać w różnych miastach czy zabytkach.

Przykładem takiej zabawy jest gra fotograficzna. Każdy członek rodziny rusza na miasto uzbrojony w aparat lub telefon, którym można robić zdjęcia. My w ten sposób zwiedzaliśmy m.in. Londyn.

Przed rozpoczęciem zabawy zapoznaliśmy się z symbolami tego miasta, czytając ciekawostki o piętrowych autobusach, budkach telefonicznych, metrze, skrzynkach pocztowych, policjantach, rodzinie królewskiej, imbryczku z herbatą czy fladze UK. Naszym zadaniem było upolować obiektywem jak najwięcej angielskich symboli. Na koniec każdego dnia, po powrocie do hotelu, oglądaliśmy zdjęcia i wybieraliśmy te kadry, które najbardziej nam się podobały. Pamiątką z tego wyjazdu jest fotoksiążka, którą zrobiliśmy po powrocie. W innej stolicy, w Lublanie, polowaliśmy aparatami na smoki, których jest tu mnóstwo! Smok jest bowiem symbolem słoweńskiej stolicy i można go wypatrzyć w wielu miejscach. Spróbujcie takiej zabawy! Wybierzcie się na spacer po centrum najbliższego miasta i poszukajcie zwierząt – zarówno tych żywych, jak i namalowanych, wyrzeźbionych czy wyciętych. Gwarantujemy, że zwrócicie uwagę na wiele szczegółów, które dotychczas Wam umykały 🙂

Jeśli spędzacie wakacje w okolicy zamku czy pałacu to polecamy rycerską przygodę. Naszą scenerią były mury Carcassonne, pięknego zamku we Francji. Mama była księżniczką uwięzioną przez smoka, a męska część rodziny rycerzami. Należało wymyślić nazwę bractwa i ułożyć jego kodeks, odnaleźć elementy budowy zamku tj. baszta czy most zwodzony. Były pytania o turnieje rycerskie, wyposażenie rycerza czy sportowe wyzwania króla. Za każde wykonane zadanie rycerze otrzymywali jeden element smoka. Gdy zdobyli wszystkie, skleili papierowe puzzle i drewnianym mieczykiem pokonali smoka. Szczęśliwa księżniczka, w podziękowaniu za ich męstwo i odwagę porwała ich na pizzę 😉

Inną grą jest zabawa w piratów, do której potrzebujecie plaży, butelki z listem i kilku pirackich zadań, tj. wymyślenie okrzyku, zaprojektowanie okrętu, udawanie pirackiej papugi czy zrobienie rodzinnego zdjęcia z pirackimi fotogadżetami. Za każde zadanie należy wręczyć literkę, która stanowi część hasła, wskazującego miejsce ukrycia skarbu. W naszym przypadku piraci ukryli pirackie ciasteczka w szafie 😉

Spróbujcie takiej zabawy! Radość Waszych dzieci i cudne wspomnienia są tego warte 🙂

Zaglądajcie również na mamajakty.pl, gdzie wkrótce opowiemy o zabawach, które nawiązują do zainteresowań dziecka i pomysłach jak je wpleść do zwiedzania europejskich miast.