29 czerwca 2015

Naturalne sposoby pomocne w walce ze spalaniem tłuszczu kojarzone są głównie z aktywnością fizyczną, a także procesem odchudzania. Nie są to jednakże jedyne sposoby na naturalne spalanie tkani tłuszczowej.

Proces naturalnego spalania tłuszczu jest bezpośrednio związany między innymi z aktywnymi składnikami odpowiedzialnymi za jego spalania, które znajdujemy w niektórych pokarmach. Takimi składnikami są między innymi termogeniki. Ich zadaniem jest przyspieszenie metabolizmu, a także zwiększenie wydatków energetycznych organizmu, co skutkuje szybszym spalaniem nadmiaru tkanki tłuszczowej. Termogeniki można spotkać między innym w takich produktach jak kofeina, guarana oraz zielona herbata, coraz popularniejsza w naszym kraju oraz ananas. Również niektóre przyprawy, należące do gatunku ostrych charakteryzują się obecnością termogeników – np. imbir, ostra papryka, chilli i pieprz. Dieta bogata w błonnik, najczęściej jest również bogata w termogeniki, które występują w podobnych artykułach – głównie owocach i warzywach. Sam błonnik także należy do składników, które wspaniale nadają się do wspomagania spalania tłuszczu. Siła błonnika to także regulowaniu poziomu cukru we krwi oraz oczyszczaniu organizmu z toksyn. Błonnik możemy znaleźć głównie w warzywach – np. Seler, szpinak, sałata, pomidory, fasolka, szparagi, cebula i kabaczek.

Kolejnym elementem, który uważa się za dobry wspomagacz w naturalnej walce ze spalaniem tkanki tłuszczowej jest picie dużej ilości wody mineralnej nisko nasyconej. Warto również przed każdym posiłkiem wypić szklankę wody, dzięki czemu zmniejsza się łaknienie, a tym samym ilość spożytego pokarmu. Woda mineralna jest jednym z podstawowych czynników wspomagających szybszą przemianę materii w organizmie.

Skuteczne sposoby na schudnięcie bez odchudzania?

Czy skuteczne odchudzanie bez ścisłego programu odchudzania jest w ogóle możliwe? W dobie silnego nacisku na konieczność pięknego wyglądu, wciąż poszukuje się efektywnych rozwiązań, które będą w stanie zapewnić piękną sylwetkę, bez konieczności stosowania się do rygorystycznych zasad jednej z diet.

Schudnięcie bez diet odchudzających możliwe jest. Jednak aby móc przekonać się o możliwościach takiego odchudzania, konieczne jest zrewolucjonizowanie samego podejścia do posiłków oraz spożywanych artykułów. Przede wszystkim należy stworzyć organizmowi warunki, w których bez konieczności stosowania wymagających diet będzie mieć okazję do spalania tkanki tłuszczowej. Jednym z pierwszych założeń takiego stylu życia jest zdrowe odżywianie. Poprzez zdrowe odżywianie rozumieć należy odżywianie przystosowane po pierwsze: do danej pory roku; po drugie: do panującego w Polsce klimatu. Nie od dziś znany jest pogląd, że powinno się spożywać owoce i warzywa ze swojego regionu geograficznego, a także te, które dojrzewają o danej porze roku – czyli np. nie jedzenie truskawek w listopadzie, a w maju – czerwcu.

Rewolucja w zdrowym żywieniu to także umiejętny rozdział pokarmów codziennych od odświętnych. Codzienne pożywienie powinno być energetyczne, ale jednocześnie lekkie. Od święta można sobie pozwolić na lekkie szaleństwo, ale oczywiście w granicach rozsądku. Kolejnym ważnym elementem, którego nie może zabraknąć w skutecznych sposobach na odchudzanie bez odchudzania to aktywność fizyczna. Bez ćwiczeń na świeżym powietrzu nie ma mowy o zdrowym ciele – i zdrowym duchu. Sport i rekreacja to także doskonały sposób na wyrabianie pięknej, szczupłej sylwetki.