5 września 2015

Dążenie do poprawy kondycji najczęściej połączone jest z chęcią zrzucenia zbędnych kilogramów i poprawą sylwetki. Efektywny męski trening wcale nie musi oznaczać konieczności spędzania na siłowni wielu godzin na ciężkich ćwiczeniach. Ważne, aby trening był w jakiś sposób połączony z zainteresowania – może to być rower, basen, bieganie…

Choć poprawa kondycji, a zwłaszcza zmniejszenie tkanki tłuszczowej w sposób oczywisty kojarzy się z ciężkimi treningami, najważniejsza jest sama aktywność. Zwłaszcza w początkowej fazie pracy nad formą i kondycją, warto wybrać aktywność fizyczną, która jest w zgodzie z naszymi zainteresowaniami oraz możliwościami. Jednym z najlepiej nadających się form aktywności fizycznej przeznaczonej właściwie dla każdego mężczyzny jest bieganie. Biegi to sport uniwersalny – nie wymaga właściwie żadnych nakładów finansowych, no może oprócz odpowiedniego obuwia, które można spokojnie nabyć w granicach 150-200zł. Bieganie pozwala na wzmocnienie mięśni nóg i pośladków, a także mięśni brzucha, co dla mężczyzn ma znaczenie kluczowe, bowiem nadmiar tłuszczu – zwłaszcza po 30 roku życia, u Panów zaczyna odkładać się w postaci oponki w okolicy brzucha.

Dla osiągnięcia najlepszych wyników kondycyjnych i wizualnych, zaleca się połączenie kilku dowolnie wybranych forma sportów. Do najpopularniejszych i najbardziej efektywnych pod względem budowania kondycji i zgrabnej, umięśnionej sylwetki sportów należą oprócz biegania, jazda na rowerze, pływanie, siłownia oraz sporty drużynowe. W celu zbudowania pięknej sylwetki i formy z prawdziwego zdarzenia ważna jest jednak konsekwencja i cierpliwość.