29 grudnia 2015

Okres ciąży to dla każdej kobiety duże wyzwanie. Nie tylko dlatego, że w tym czasie przybieramy na wadze, ale przede wszystkim, że musimy wykazać się gotowością do zmian i zmienić dietę, a także swoje przyzwyczajenia. Zastanawiasz się jak powinna przebiegać waga w ciąży.

Ile można przybrać na wadze w trakcie ciąży?

Każda kobieta, która decyduje się na macierzyństwo musi liczyć się z przybyciem dodatkowych kilogramów i czasem ważnych zmian, które wymagają akceptacji i odpowiedniego przygotowania. To, jaka jest waga w ciąży zależy od bardzo wielu czynników, dlatego duże znaczenie ma to ile ważyłaś przed ciążą i jak się odżywiałaś. Przyjmuje się, że każda kobieta podczas ciąży przybiera na wadze ok. 20 % dawnej masy ciała, dlatego absolutnie normalne jest te 10 czy 15 kilogramów, którymi nie powinnaś się przejmować. Pamiętaj, że to nie tylko waga dziecka, ale również ilość krwi, zmagazynowanego tłuszczu, waga macicy, łożyska i wody, która jest zatrzymana w organizmie. Interesującym faktem jest to, że w czasie porodu każda kobieta traci ok. 7 kg tłuszczu, dlatego nie powinnyśmy się martwić przybieraniem na wadze w tak ważnym okresie jak ciąża. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla każdej kobiety jest kalendarz ciąży, który pozwoli kontrolować wagę, a także pozwoli nam zaobserwować zachodzące zmiany w naszym organizmie.

Odchudzanie przed ciąża to zły pomysł!

            Wiele kobiet, które planują ciąży obawiają się o utratę dawnej sylwetki. Warto pamiętać, że ciąża to czas ogromnych wyrzeczeń, dlatego bardzo ważne jest to, aby odpuścić sobie odchudzanie i nawet o nim nie myśleć. Odchudzanie to jak wiadomo wielki wysiłek, który może zaszkodzić dziecku i niekorzystnie wpłynąć na pracę naszego organizmu. Jak wiadomo ciąża to szczególny czas i nie powinniśmy się głodzić, tylko po to, aby odzyskać dawną figurę, ponieważ na to przyjdzie odpowiedni moment. Nie bez powodu lekarze mówią, że waga w ciąży jest bardzo istotnym elementem jej utrzymania, dlatego warto odżywiać się zgodnie z ich zaleceniami i niczego sobie nie żałować. Jeśli mamy ochotę na kaloryczny posiłek to bez wątpienia warto się na to zdecydować i nie oznacza to, że musimy jeść za dwoje. Po prostu należy rozsądnie podchodzić do potrzeb naszego organizmu i decydować się na spożywanie takich produktów, na jakie aktualnie mamy ochotę. Wtedy na pewno będziemy się zdrowo odżywiać i będziemy mogli spokojnie oczekiwać na maleństwo.

Więcej informacji na: http://lovi.pl/pl/ciaza-i-porod/185