1 kwietnia 2016

Wiosna to idealny czas na zmiany nie tylko w szafach, ale również na talerzach. Od czego najlepiej zacząć? Według Nowej Piramidy Żywieniowej w naszej diecie powinniśmy postawić na produkty zawierające dużo błonnika pokarmowego, którego spożycie jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego. Do produktów zawierających błonnik należą owoce, warzywa i zboża, które warto jeść jak najczęściej, gdyż to  dzięki nim mamy energię przez cały dzień!

 

Wiosna to pora roku symbolizująca nowy początek. To czas, w którym przyroda budzi się do życia. To także czas, w którym i my wstajemy z zimowego letargu i staramy się odbudować dobre samopoczucie i poprawić kondycję fizyczną. Każda zmiana wymaga holistycznego podejścia i równoczesnych zmian na wielu polach codziennego funkcjonowania.
Od czego należy zacząć? Dobrym początkiem niewątpliwie będzie odpowiednio zbilansowana dieta. Produkty zbożowe, ze szczególnym uwzględnieniem produktów pełnoziarnistych, uplasowały się na trzecim miejscu w Nowej Piramidzie Żywieniowej. Oznacza to, iż powinny znajdować się na talerzu podczas większości posiłków.

 

Zdrowe śniadanie to podstawa

Śniadanie to najważniejszy posiłek, który daje nam siły i energii na cały dzień. Jego zadaniem jest  dostarczanie paliwa niezbędnego do pobudzenia ciała i umysłu oraz regulowanie układu trawiennego. Pożywny posiłek jedzony rano sprawia, że energia uwalniana jest stopniowo dzięki czemu nasz mózg jest w dobrej formie przez cały dzień. Jesteśmy bardziej kreatywni, mamy pełno świeżych, niebanalnych pomysłów co zwiększa efektywność naszej pracy. Zła dieta może być powodem szybkiego wyczerpywania się rezerw energetycznych. A przecież przygotowanie wartościowego śniadania nie musi zajmować dużo czasu. Chrupiące płatki śniadaniowe to jedno z lepszych rozwiązań na początek dnia. Są źródłem błonnika pokarmowego oraz składników odżywczych, takich jak fosfor, mangan czy magnez.

zdrowe śniadanie

Fot. prasowa

Dietetycy radzą, aby nie zapominać o jedzeniu śniadań i uwzględniać w diecie pokarmy dostarczające organizmowi sporo energii i składników odżywczych. Idealnym pomysłem na zdrowe śniadanie jest  miska płatków pełnoziarnistych lub owsianych z dodatkiem orzechów i kawałków owoców.

 

Śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem. Podzielcie się z nami Waszymi pomysłami na zdrowe śniadanie!