12 stycznia 2016

W dobie niezdrowej żywności coraz częściej zapominamy o ziołach i przyprawach. Co prawda mamy je w kuchni, ale do końca zdajemy sobie sprawę jakie posiadają właściwości, a mowa tu o właściwościach prozdrowotnych. Wiele z nich znano i używano już w czasach starożytnych.Nie stanowiły one głównie dodatku do potraw, ale głównie leczyły. W dzisiejszych czasach warto znów powrócić do korzeni i zacząć interesować się ziołami.

Pierwszym dość nietypowym ziołem, o którym jest coraz głośniej to ostropest plamisty. Wspomaga on pracę wątroby. Poza tym warto, by spożywały go osoby, które posiadają migrenę czy trądzik. Ostropest plamisty kupimy pod wieloma postaciami. Zazwyczaj w formie zmielonego proszku. Możemy go jeść w całości, ale również dodawać do jedzenia czy sałatki. Za 100g musimy zapłacić ok. 4 złote.

Kolejnym ciekawą opcją jest czystek suszony. Działa on przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczno. Czystek suszony spożywa się w formie zaparzonej herbaty. Pomaga w leczeniu infekcji żołądkowo-jelitowych czy zwiększa gęstość kości. Badania potwierdzają jego lecznicze działania.

Następnie warto zwrócić uwagę na babkę płesznik. To naturalne źródło błonnika rozpuszczalnego. Mogą go stosować osoby, które zmagają się z zaparciami. Poza tym reguluje poziom cholesterolu. Babka płesznik to również ciekawe, naturalne rozwiązanie dla osób, które są w trakcie odchudzania, ponieważ będziemy czuć sytość poprzez jej stosowanie. Ale to nie wszystko, gdyż babka płesznik stabilizuje poziom glukozy we krwi. Zatem mogą ją spożywać także osoby, które mają cukrzycę. Za 100g musimy zapłacić ok. 7 złotych.

Czosnek niedźwiedzi to kolejne zioło warte naszej uwagi. Odtruwa on nasz organizm i chroni nas przed przeziębieniem. Działa pozytywnie na pracę naszego serca. Powinny go spożywać także osoby, które mają anemię, gdyż zawiera dużo żelaza.

Tych naturalnych rozwiązań jest jeszcze więcej. Warto się nimi zainteresować, ponieważ te roślinne mikstury to o wiele lepsze wyjście niżeli stosowanie farmaceutyków. Zioła zawierają dużo właściwości prozdrowotnych, dlatego warto je dodawać do codziennych posiłków.