Wspomnienie z wakacji nad morzem: Władysławowo

112
Władysławowo

Rodzinny wyjazd nad morze jest dla dzieci zawsze wielką frajdą, już ze względu na samą możliwość plażowania. Ale jeśli odpowiednio przygotujemy naszą wycieczkę i wybierzemy właściwe miejsce, atrakcji może być znacznie więcej.

Na wybrzeżu byliśmy całą rodziną już parę razy, dlatego każdego kolejnego wyjazdu nasze dzieci wręcz nie mogły się doczekać. Kąpiele w morskiej wodzie przy falach i lepienie babek z piasku wspominały później przez cały rok. Gorzej było jednak wtedy, gdy pogoda nie dopisywała. Maluchy nudziły się i musieliśmy zastanawiać się, czym je zająć. Zawsze jeździliśmy w inne miejsce, aż w końcu ktoś polecił nam Władysławowo. Przed wyjazdem poszukaliśmy trochę informacji na temat tego miejsca w sieci i wyglądało to bardzo ciekawie, fajnie opisane atrakcje dla dzieci ma chociażby portal www.czasnadmorze.pl. Ten wybór okazał się strzałem w dziesiątkę.

Jeśli chodzi o plażę, która tutaj jest naprawdę szeroka, to wiadomo, że lepiej odejść nieco dalej od centrum, żeby nie trzeba było przejmować się tłokiem. Wśród tylu ludzi dziecko łatwo może się zgubić. W tym roku we Władysławowie otwarto też kompleks basenów na świeżym powietrzu – Lemon Aquapark. Atrakcji dla dzieciaków znajdziemy tam bez liku. Jeżeli jednak pada, można zawsze pójść na basen kryty przy Ośrodku Przygotowań Olimpijskich Cetniewo. Jest tam też zjeżdżalnia, jacuzzi i mniejszy basen z ciepłą wodą, najlepszy właśnie dla maluchów, możecie mi wierzyć. Tuż obok mieści się Aleja Gwiazd Sportu, na której znajdują się tablice upamiętniające najlepszych polskich sportowców, a niedaleko jest jeszcze Tarzan Park – bardzo fajny park linowy. Będąc we Władku na pewno warto odwiedzić też punkt widokowy w „Domu Rybaka”, najbardziej charakterystycznym budynku miasta z wysoką wieżą. W tym samym miejscu mieści się też Muzeum Motyli. Jak przystało na wakacyjny kurort, Władysławowo może pochwalić się lunaparkiem oraz ciekawymi atrakcjami w porcie. Można tu wybrać się w rejs, który moim dzieciakom akurat bardzo przypadł do gustu. Czuły się jak prawdziwe wilki morskie. Fajną atrakcją na pewno jest też Ocean Park, gdzie zobaczymy modele morskich zwierząt wykonane w naturalnej wielkości, w tym 34-metrowego wieloryba. W cenie biletu można korzystać też z dużego placu zabaw.

Jak widać, dzieci mogą znaleźć tu dla siebie mnóstwo atrakcji i raczej nie będą się nudzić. Ale przygotowując się do wyjazdu trzeba zadbać też o nocleg, zwłaszcza jeśli jedziemy z maluchami. My zatrzymaliśmy się w Pensjonacie Wojciech, w którym jest też specjalna sala zabaw, która nazywa się „Port dzieci” i wiele udogodnień. Był położony na ogrodzonym terenie i nieco dalej od centrum, co dla nas akurat było zaletą. Generalnie miejsce przyjazne dzieciom rekomendowane przez www.dzieckowpodrozy.pl.