Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć?

0
140
Dwulatki i trzylatki w przedszkolu

W ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy – podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

zabawki

Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, zawiera on pakiet pomocy dydaktycznych – zabawek edukacyjnych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiety dla każdego dziecka z jego grupy. Dowiedz się więcej o pakiecie.

okladka

Podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”:

  • wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków;
  • konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego;
  • uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków.

To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się:

 

– o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola;
– o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego i kształtowania ważnych umiejętności; poznasz także krótką charakterystykę procesu uczenia się maluchów;
– o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia;
– jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych;
– o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można;
– jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem;
– o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo;
– o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci;
– o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów;
– o wspomaganiu najmłodszych w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radzili sobie w każdej sytuacji;
– o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania – konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw;
– o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania;
– o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego – przykłady wspólnych zajęć;
– o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.

Wiedza – Świadomość – Wzorce – Porady – Wskazówki – Rozwój – Satysfakcja

 

Zobacz więcej:
www.dwulatki.blizejprzedszkola.pl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj