12 września 2016

Twoje dzieci uwielbiają słodycze? To nic nadzwyczajnego. Niestety słodkości nie są zbyt zdrowe, zwłaszcza w dużych ilościach. Dlatego zamiast kupować ciastka i cukierki możesz spróbować samodzielnie upiec ciasto. Jeśli zamiast owoców czy bakalii dodasz do swoich wypieków warzywa, będą one mniej kaloryczne, zdrowsze i tak samo smaczne jak tradycyjne. Zobacz jakie warzywa możesz wykorzystać do swoich ciast.

Dynia

To warzywo ma słodki smak i świetnie sprawdza się jako składnik tarty. Ok. 50 dag dyni pokrój w kostkę i wrzuć do garnka. Całość zasyp 20 dag cukru i zalej 2 szklankami mleka. Duś na niewielkim ogniu do czasu, aż masa będzie gęsta. Kiedy ostygnie zmiksuj i dodaj 2 jajka. Tak przygotowaną masę wylej na podpieczony, kruchy spód tarty. Upiecz i wystudź. Sama się przekonasz, że Twoja rodzina pokocha to ciasto.

Buraczki

Obrany i starty na grubej tarce burak, lekko skropiony cytryną, to doskonały dodatek do ucieranych ciast czekoladowych. Dodanie buraków do ciasta sprawi, że stanie się ono delikatniejsze w smaku i bardziej wilgotne. Warto też pamiętać, aby do wypieków z dodatkiem buraków dodać nieco aromatu waniliowego, co dodatkowo poprawi ich smak.

Cukinia

Warzywo to stało się przebojem diet odchudzających. Ma niewiele kalorii, dużo błonnika, delikatny smak i jest bardzo syte. Warto skorzystać z jego właściwości także w odchudzaniu domowych wypieków. Cukinię wraz ze skórką zetrzyj na grubej tarce. Odciśnij nadmiar soku, ale nie zbyt mocno, aby wiórki nie były suche. Tak przygotowanym warzywem zamień część bakalii w cieście keksowym. Będzie ono bardziej wilgotne, smaczne i mniej kaloryczne.

Ziemniaki

Piure ziemniaczane doskonale sprawdza się w ciastach drożdżowych. Ugotowane ziemniaki poduś i część maki dodanej do ciasta drożdżowego zamień na ziemniaczane piure. Ta drobna zmiana sprawi, że ciasto drożdżowe będzie bardziej puszyste i wilgotne.

Poza cechami takimi jak utrzymanie wilgotności ciast czy poprawienie ich smaku, warzywa znacznie obniżają również kaloryczność domowych wypieków. Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza wtedy, gdy starasz się utrzymać sylwetkę swoją i swoich najbliższych w idealnej formie.