Wiosna4 kroki do poprawy samopoczucia wiosną

4 kroki do poprawy samopoczucia wiosną

Przesilenie wiosenne to zespół objawów psychofizycznych, który dotyka nas na przełomie zimy i wiosny. Objawia się osłabieniem, złym samopoczuciem, obniżeniem odporności, zmęczeniem i ogólnym rozbiciem. Pamiętaj jednak, że nie musisz się męczyć. Podpowiadamy jak poprawić sobie humor na wiosnę.

  1. Zdrowa dieta
  2. Odpoczynek i relaks
  3. Aktywność na świeżym powietrzu
  4. Dobry sen

Zdrowa dieta

Pierwszym krokiem do poprawy samopoczucia jest zdrowa, dobrze zbilansowana dieta. Ważne jest nie tylko, abyś jadła do syta, ale przede wszystkim, aby twoje posiłki były pełne witamin. Postaraj się również zmniejszyć w potrawach ilość cukru i soli. Postaw na potrawy gotowane i pieczone. Lekkostrawne, smaczne posiłki z pewnością poprawią Ci nastrój.

Odpoczynek i relaks

Przesilenie wiosenne bardzo często wiąże się z odczuwaniem ciągłego stresu i napięcia. Aby pozbyć się tego uczucia skorzystają z ćwiczeń relaksacyjnych. Do wyboru jest wiele opcji. Możesz nauczyć się medytacji albo zacząć ćwiczyć jogę.

Aktywność na świeżym powietrzu

Zima nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Temperatura bliska zeru, wiatr, deszcz i śnieg to nie są najlepsi towarzysze treningów. W przypadku przedwiośnia i wczesnej wiosny jest zupełnie inaczej. Temperatura jest znośna, deszcz zaczyna się robić przyjemniejszy, a powietrze pachnie świeżością. Aż chce się ruszyć z domu. Zacznij biegać lub postaw na marsz z kijkami. Jeśli nie jesteś miłośniczką uprawiania sportów wybierz się codziennie na długi spacer. Na świeżym powietrzu dotlenisz się a endorfiny wytworzone przez Twój organizm podczas treningu poprawią Ci humor.

Sen i wypoczynek

Przełom zimy i wiosny to także czas, kiedy wiele osób ma problemy ze snem. Niektórzy nie mogą zasnąć, inni bardzo wcześnie się budzą albo po kilka razy w nocy wstają. Zamknięte okna i przegrzane pokoje nie sprzyjają nocnemu wypoczynkowi. Jeśli także masz problemy ze snem zrób wszystko, aby to zmienić. Przed położeniem się do łóżka dobrze wywietrz sypialnię. Przed snem pozwól sobie na filiżankę naparu z melisy. Pamiętaj, że lepiej przespać całą noc niż robić sobie w ciągu dnia kilka drzemek.

Przejście z zimy w wiosnę to dla naszych organizmów ogromny wysiłek. Pojawia się zmęczenie, osłabienie i ogólne zniechęcenie. Można z nimi skutecznie walczyć stosując zdrową dietę, ograniczając stres i wypoczywając.

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

musisz przeczytać

DOŁĄCZ DO NAS

POPULARNE W TEJ KATEGORII

czytaj więcej

0
A Ty co sądzisz na ten temat?x