26 sierpnia 2016

Zdarza Ci się, że nie masz już sił do zajmowania się domem i dziećmi? Być może brakuje Ci witamin. Zrób sobie jednodniową dietę owocową, która uzupełni niedobory witamin i mikroelementów, a także dostarczy mnóstwo błonnika, dzięki któremu oczyścisz organizm z toksyn.

Kiedy warto sięgnąć po dietę owocową?

Dieta owocowa dostarcza organizmowi dużo witamin, ale to nie jedyna jej zaleta. Poza witaminami owoce zawierają również spora dawkę błonnika, który działa oczyszczająco na nasz organizm. Dodatkowo przyspiesza przemianę materii i wspomaga pracę jelit. Jednodniowa dieta owocowa jest smaczna i zdrowa, a do tego nie wymaga szczególnych wyrzeczeń. Ma też pozytywny wpływ na samopoczucie.

Owocowe menu

Śniadanie: 30 dag owoców sezonowych wymieszaj z 15 dag chudego twarożku tak przygotowany posiłek posyp orzechami lub pestkami – są bogate w zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe.

Obiad: 10 dag gotowanej na parze piersi z kurczaka połącz z 30 dag owoców sezonowych. Wszystko posyp pestkami lub orzechami oraz dopraw sosem wykonanym z oliwy z oliwek, soku z cytryny oraz wybranych przez siebie przypraw np. świeżej mięty.

Kolacja: 20 dag owoców sezonowych połącz z 10 dag naturalnego jogurtu i 1 łyżką posiekanych migdałów.

Uzupełnienie owocowego menu

Owocowe menu nie zaspokoi głodu ani nie dostarczy wystarczającej dawki kalorii, dlatego dobrze jest dodatkowo wzbogacić dietę o 2-3 przekąski między posiłkami. Należy wybrać niskokaloryczne produkty o zawartości ok. 50 kcal. Możesz posilić się np. wafelkiem ryżowym, ogórkiem lub jabłkiem.

Dodatkowe uwagi

Dieta jednodniowa powinna być dostosowana również do innych zaleceń żywieniowych, ponieważ pozwoli to na dodatkową utratę wagi. Przede wszystkim zaraz po przebudzeniu wypij szklankę letniej wody z sokiem z ½ cytryny. Taki napój pobudzi od rana przemianę materii, co pozwoli szybciej spalić dostarczone z pożywieniem kalorie. Pamiętaj również, aby regularnie pić. Najlepiej wypijać 1,5 do 2 litrów napojów każdego dnia. Możesz wybrać wodę mineralną lub herbatki ziołowe, owocowe czy zieloną herbatę. Pamiętaj również o tym, by jeść w równych odstępach czasu. Po kolejny posiłek lub przekąskę sięgaj co trzy godziny.

Jednodniowa dieta owocowa poprawi twoje samopoczucie, przyspieszy metabolizm i pozwoli schudnąć ok. 1 kg. Przekonaj się sama, że łatwo i przyjemnie można tracić na wadze.