6 lutego 2017

Często nie wyobrażamy sobie dnia bez niej. Często tez nie kończy się na jednej. Kawa, bo o niej mowa wcale nie jest taka zła jak o niej mówią.

Faktycznie, wypłukuje magnez i podnosi ciśnienie krwi, co może nie być zbyt dobre dla osób z nadciśnieniem. Podana z dużą ilością mleka, cukru, czy innych słodkich dodatków może być wysokokaloryczna. Ale jeśli pije się ją z głową i w odpowiednich ilościach może przynieść wiele korzyści. Jakich?

  • Opóźnia proces starzenia się
  • Kofeina zawarta w kawie często jest składnikiem wielu kosmetyków. Ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Poprawia mikrokrążenie w skórze

  • Pomaga zgubić zbędne kilogramy.
  • Przyspiesza przemianę materii, w tym głównie spalanie tłuszczów. Niektórzy trenerzy personalni polecają wypić filiżankę kawy przed treningiem.

  • Poprawia koncentrację.
  • Kofeina działa doskonale na układ nerwowy przyspieszając procesy myślowe. Pobudza, ułatwia koncentrację i poprawia pamięć krótkotrwałą. Już po piętnastu minutach od jej wypicia organizm zaczyna wchłaniać kofeinę, ale najlepsze jej efekty układ nerwowy odnotowuje po średnio trzech godzinach.

  • Idealna dla ludzi chorujących na astmę.
  • Naukowcy udowodnili, że kawa pomaga w astmie poprzez ograniczenie ataków duszności, dzięki temu, że kofeina rozszerza oskrzela.

  • Mocniejsze włosy
  • Dobrze, że jeśli jednym ze składników szamponu jest kofeina ponieważ ma ona pozytywny wpływ na ich porost, a także wypadanie. Jest szczególnie pomocna w przypadku męskiego łysienia.

  • Pomaga w walce z cellulitem
  • Wiele specyfików skierowanych głównie dla Pań, które chcą się pozbyć cellulitu w swoim składzie posiada kofeinę. A to dlatego, że przyspiesza proces spalania tłuszczów i hamuje proces powstawania nowych komórek tłuszczowych.

Wobec tych siedmiu powyższych punktów zaryzykuje stwierdzenie, że naprawdę warto mieć zawsze kawę pod ręką i korzystać z jej tak wielu właściwości zdrowotnych. Bo oprócz kofeiny ziarna kawy składają się również z antyoksydantów, wapnia, potasu, magnezu, fosforanu, żelaza, cynku, witamin z grupy B, a także z błonnika i białka.