11 października 2016

„Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia”, „Bez śniadania nie wychodź z domu”, „Pożywne śniadanie to podstawa racjonalnego odżywiania”. Jak często to słyszeliście? Zakładam, że wiele razy. Wiadomo jednak, że nasze mamy, babcie, nauczycielki czy dietetycy się nie mylą. To prawda, że śniadanie rzutuje na cały nasz dzień.
Jeśli wybiegniecie z domu z pustym brzuchem i dopiero gdzieś koło południa zjecie coś w pośpiechu to idę o zakład, że już wczesnym wieczorem poczujecie się zmęczeni i senni, a Wasza kolacja będzie dwa razy większa niż byłaby jeśli zjedlibyście zdrowe śniadanie.

Natomiast jeśli jednak pokusa fajnie rozpoczętego dnia będzie silniejsza niż chęć dłuższego wylegiwania się w łóżku to gwarantuje Wam, że sami będziecie zdziwieni jak dobre, zdrowe śniadanie wpływa na jakość Waszego dnia.

Pierwszy posiłek powinnyście spożyć w przeciągu dwóch godzin od pobudki. Musi dać Wam energię i paliwo na dobry start, ale nie może obciążyć Waszego żołądka.

Szukacie pomysłów jak urozmaicić Wasze śniadaniowe menu? Służę pomocą!
Przede wszystkim, wypijcie szklankę ciepłej wody z miodem i cytryną. To znacznie poprawi Waszą odporność i funkcjonowanie całego organizmu.

KOKTAJLE

To świetny i niezwykle szybki pomysł na śniadania. Możecie je skomponować z czego tylko chcecie. Warzyw, owoców, nasion. Tego co akurat macie w lodówce. Ich skład nie musi być bardzo rozbudowany i wymyślny. To może być na przykład banan, truskawki, mleko kokosowe, mięta i siemię lniane. Możecie też zblenderować seler naciowy i jabłko. Dodać do tego sok z cytryny i wodę mineralną. Dzięki takim koktajlom już rano dostarczycie swojemu organizmowi ogromną dawkę witamin.

JAJECZNE MUFFINY

Tutaj główną rolę odgrywają jajka. Dodatkami muffinek będzie to co znajdziecie w lodówce. Na przykład pieczarki, szynkę, paprykę, szpinak, brokuł. Pełna dowolność.
W misce roztrzepcie jajka z przyprawami (np. bazylia, zioła prowansalskie, sól, pieprz). Możecie dodać też koperek lub szczypiorek. Do foremek wrzućcie pokrojone składniki i zalejcie jajkami. Wstawcie do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 minut. Smacznego!

PANCAKES

W ostatnim czasie to danie zrobiło się bardzo popularne i w Internecie można znaleźć niezliczoną ilość zmodyfikowanych przepisów. Ja jednak zazwyczaj korzystam z jednego. Jest sprawdzony i niezawodny. Potrzebujecie szklankę mąki, jedno jajko, szklankę maślanki, pół szklanki cukry pudru, łyżeczkę proszku do pieczenia, łyżeczkę sody, szczyptę soli i kilka kropel oliwy. Zmiksujcie wszystko razem i smażcie na rozgrzanym oleju niewielkie placuszki. Polecam jeść je z bananami, dżemem lub miodem.

SEREK WIEJSKI Z BURAKAMI

Bardzo szybkie śniadanie, ale też dobrze zaspokajające apetyt. Wieczorem ugotujcie sobie buraka, żeby rano nie tracić na to czasu. Rano wystarczy, że pokroicie go w plastry, skropicie octem balsamicznym i posypiecie bazylią. Do tego dodajcie serek wiejski z odrobiną skórki cytrynowej i tymiankiem. Prawda, że proste?

OWSIANKA

Najlepiej jeśli będziecie kupować owsiankę górską, jest najzdrowsza. Dzień wcześniej, wieczorem odmierzoną ilość owsianki zalejcie wodą mineralną lub mlekiem. Pamiętajcie, że ona pęcznieje i zazwyczaj jest jej dwa razy więcej. Rano wystarczy, że dorzucicie do niej orzechy, suszone lub świeże owoce. I gotowe!

To są moje sprawdzone pomysły na dobre śniadania, dzięki czemu mój dzień jest lepszy, a ja jestem bardzie skoncentrowana, wydajniejsza i mam dobry humor. Polecam spróbować. Dajcie znać, co przetestowałyście i czy smakowało Waszym bliskim.
A jakie są Wasze pomysły na śniadania?



  • I zrobiłam się głodna 😉
    Idę zrobić sobie koktajl mniam…

    • pamp3rs

      Widać nie zjadłaś porządnego śniadanka 😉