22 listopada 2018

Umówmy się, lato już odeszło na dobre. Na dworze jest coraz zimniej. Coraz częściej pada deszcz, a nawet już zdarza się, że pada śnieg. Jest zimno, pochmurnie, wieje mroźny wiatr, a słońce coraz rzadziej wychyla się zza chmur. Czujesz się ciągle zmęczona i senna. Nie masz na nic ochoty i nic Ci się nie chce. Najchętniej chciałabyś schować się pod kocem i wyjść z niego dopiero w czerwcu. Ale czy naprawdę chciałabyś zmarnować tak kilka jesiennych i zimowych miesięcy? Przecież te pory roku też mogą mieć swój urok.
Zastanawiasz się jak pozbyć się jesiennej chandry i korzystać z życia nawet wtedy gdy za oknem jest szaro i zimno? Jest na to kilka sposobów:

1. Każdego ranka wypijaj ciepłą wodę z cytryną i miodem. To skutecznie i naturalnie wzmocni Twoją odporność. Dzięki temu nie dopadnie Cię przeziębienie więc ominie Cię walka z katarem i gorszym samopoczuciem.

2. Codziennie idź choćby na półgodzinny spacer. Ale koniecznie codziennie. Dotlenisz organizm.

3. Jedz dużo warzyw i owoców. Jesienią i zimą może być troszkę trudniej zdobyć świeże owoce i warzywa. Może Ci się wydawać, że jest mniejszy wybór, ale czy na pewno? Jest wtedy dużo pomarańczy i mandarynek, które dostarczą Ci witaminy C. Dodatkowo, taki chłodniejszy okres sprzyja jedzeniu zup i kremów. Przygotuj takie z dyni, marchwi czy brokułu. Dostarczy Ci witamin i rozgrzeje.

4. Sen. Jest szalenie ważny w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Jednak musi być dobrze dawkowany. Za długi sen jest tak samo zły jak za krótki. Dorosły człowiek powinien spać około ośmiu godzin. Pamiętaj, aby zarówno przed snem jak i po przebudzeniu nie zaglądać od razu do telefonu, komputera czy telewizora. To ma zły wpływ na samopoczucie i jakość snu.

Tych, kilka prostych rad pozwoli Ci zachować dobrą kondycję psychiczną i fizyczną podczas kilku miesięcy, które są bardziej wymagające niż podczas wiosny czy lata. Dzięki nim nie będziesz miała ochoty na to, aby zapaść w długi sen zimowy.

Dodaj komentarz