23 września 2018

Świat opanowała moda na zdrowe odżywianie. Potrawy zjadane o regularnych, stałych porach przygotowywane wcześniej z ekologicznych, często kupowanych na targach produktów.
Zwykłe kanapki zjadane w przerwie na lunch odeszły do lamusa. Głównie również za sprawą popularności diety bezglutenowej. Wiele osób chce jeść świadomie dlatego woli osobiście przygotowywać sobie dania, które zabiera do pracy czy szkoły.
Obecnie rynek zalewają co raz to nowe, wymyślne lunchboxy, które przystosowane są do przechowywania w lodówce, mycia w zmywarce oraz podgrzewania w mikrofalówce. W prosty i wygodny sposób przechowuje się w nich zarówno zupy, jak i świeże warzywa, a także mięso i makarony.
Co do nich spakować, żeby codziennie jeść zdrowe, pełnowartościowe posiłki?

SAŁATKA
Prosta i szybka, do której nie potrzeba wielu składników. Ugotowany ryż, pierś kurczaka wędzonego pokrojona w kostkę, puszka kukurydzy, kilka ogórków chilli, sól, pieprz, majonez. Gotowe!

MAKARONY
Na patelnie wrzuć posiekaną cebulę i kawałeczki piersi z kurczaka. Dodaj przecier pomidorowy, sól, pieprz i dużo świeżej bazylii. Ugotuj al dente makaron penne i połącz wszystko razem. Smacznego!

MIĘSO
Mięso mielone wymieszaj z przyprawami i oblep nim długie drewniane patyczki (np. do szaszłyków). Wcześniej nasmaruj je oliwą. Usmaż je, lub grilluj. Do tego spakuj sałatę lub paprykę pokrojoną w paski. Również możesz ją wrzucić na grilla.

RYBA
Usmaż lekko kawałek łososia. Ugotuj ryż, później wrzuć go na patelnię dodaj fetę i rukolę.

KASZA
Ugotuj woreczek kaszy jaglanej i jedno jajko na twardo. Do wystudzonej kaszy dodaj posiekane drobno wcześniej ugotowane jajko, dużo koperku, pieprz i sól. Wbij do tego surowe jajko i wszystko razem dokładnie wymieszaj. Formuj małe kotleciki i usmaż. Możesz podawać z sosem pomidorowym i warzywami na przykład kalafiorem.

WARZYWA
W prosty i szybki sposób możesz przygotować leczo. Do dużego garnka wrzuć posiekaną cebulę i czosnek. Poczekaj, aż się zarumieni i dorzuć pokrojoną w małą kostkę marchew, paprykę i cukinię. Dopraw bazylią, pieprzem, solą, słodką papryką i ziołami prowansalskimi. Sparz dużego pomidora, obierz ze skórki, pokrój w kostkę i dodaj do garnka, gdy pozostałe warzywa zmiękną. Dodaj łyżeczkę przecieru pomidorowego. Po chwili gotowania leczo będzie gotowe.

Zabieraj ze sobą do szkoły, pracy czy na uczelnie po za ciepłym obiadem, owoce świeże lub suszone. Staraj się jeść regularnie i zdrowo, a dzięki temu będziesz mieć smukłą sylwetkę i dobrą odporność.
Przygotowuj wcześniej posiłki na kolejny dzień. Lunchboxy doskonale Ci w tym pomogą.

Dodaj komentarz