21 października 2018

Jesteś zadowolona ze swojej sylwetki i chciałabyś, żeby to się nie zmieniło. Lub  masz kilka nadprogramowych kilogramów, które chciałabyś zrzucić ale powoli więc zdrowo bez przechodzenia na specjalną dietę odchudzającą. Wobec tego należy zdrowo i mądrze jeść unikając produktów wysokokalorycznych. Pomijam już wszelkiego rodzaju fast foody, słone przekąski, dania smażone na głębokim oleju, alkohol czy słodycze. Ale istnieją produkty, które tylko błędnie możemy odbierać jako idealne do spożycia przez osoby dbające o szczupłą sylwetkę. Jakie to są konkretnie?

1. Wszelkiego rodzaju gotowe produkty śniadaniowe. Takie jak muesli, które są tylko witaminizowanymi słodyczami, które dostarczają organizmowi jedynie ogromną dawkę rafinowanego cukru i utwardzonego tłuszczu.

2. Masło orzechowe. Szczególnie te, które możemy kupić w zwykłym sklepie spożywczym. To bardzo duża kaloryczność i wysoka zawartość tłuszczu.

3. Ciemne pieczywo. Czyli każdego rodzaju pieczywo, które jest barwione karmelem. Dlatego należy dokładnie czytać etykiety i wybierać pieczywo produkowane z mąki graham lub mąki razowej.

4. Soki owocowe. Również te stuprocentowe. Mają mnóstwo cukru nie tylko tego naturalnego z owoców, ale również są dodatkowo mocno dosładzane. Oczywiście najlepiej nie pić też żadnych gazowanych napojów.

5. Jogurty owocowe. Mają mnóstwo skondensowanego cukru. Półlitrowy jogurt to nawet pół szklanki cukru. Jedzony rano lub na podwieczorek z pewnością nie pomoże schudnąć.

6. Produkty light. Często wcale takie nie są, niestety. Również zawierają cukry, tłuszcze, syntetyczne barwniki, a nawet konserwanty. Dodatkowo okazuje się, że w momencie kiedy wiemy, że produkt jest light, działając podświadomie, zjadamy ich więcej.

7. Tłusty nabiał i tłuste mięso. Lepiej wybierać chude mięso takie jak drób. I chude twarogi.

8. Biały ryż i makaron. Mają w sobie dużo węglowodanów, a to właśnie poprzez dostarczanie organizmowi większa ilość, niż potrzebuje nabierasz na wadze.

9. Niektóre owoce. Wiadomo, niektóre są bardzo zdrowe i należy je jeść, aby dostarczyć organizmowi witamin, jednak niektóre z nich mają w sobie zbyt wiele cukru. Na przykład winogrona i banany. Zamiast nich możesz śmiało jeść jabłka i grejpfruty.

Jeśli wprowadzisz w życie zasadę unikania tych kilku produktów to nie dość, że nie przybierzesz na wadze to również zgubisz te, które Ci przeszkadzają. Nie wymaga to nawet od Ciebie wielkiego wysiłku. Jednak postaraj się wprowadzić kolejne zasady picia dwóch litrów dziennie niegazowanej wody mineralnej i trochę ruchu. Chociażby pół godziny codziennego spaceru. A szybko oprócz szczupłej sylwetki zaobserwujesz poprawę samopoczucia i nastroju.

Dodaj komentarz